Wednesday, March 08, 2006

VRIJ PISSIG JA.... Vol goede moed gingen Rutger en ik vandaag naar Tilburg. Rutger had eindelijk toestemming van de examencommissie gekregen om zich te laten overschrijven van doctoraal naar bachelor! Dit heeft bij hem ruim drie maanden geduurd, dus ik ben benieuwd wanneer IK mijn (standaard-copy-paste) brief door de brievenbus krijg! Snap sowieso niet waarom dat zo lang moet duren, aangezien we geen enkele andere optie hebben, behalve dan geheel stoppen met studeren, maar dat even terzijde... Dit leek ons het moment dat we wat meer duidelijkheid zouden krijgen. Nu zou immers duidelijk worden voor welke vakken we vrijstelling kunnen krijgen en welke we alsnog moeten inhalen. Goed voorbereid en met de juiste papieren naar de Centrale Studenten Balie, precies zoals de examencommissie (wie dat ook moge(n) zijn!!) ons voorschreef...stáát me daar toch een muts die ons -natuurlijk weer...- van het bekende kastje naar de muur stuurde! Dat we voor dat soort zaken bij de examencommissie moeten zijn, en nee, dat je géén afspraak kan maken, niet kan mailen of bellen, maar enkel een goed beargumenteerde brief mag schrijven naar postbusnummer zoveel. *zucht...* Goed, Rutger heeft bij deze dus toestemming, maar niemand die deze overstap ook inderdaad wil gaan uitvoeren?? Ik weet niet hoor, maar ben benieuwd hoe lang deze grap nog gaat duren... Feit: als ik twee jaar later zou beginnen met studeren, zou ik nu m'n bachelorthesis al aan het schrijven zijn... logisch?? We mogen geen doctoraalvakken volgen, want die zijn er niet meer (haha). We mogen geen mastervakken volgen, want we hebben geen bachelor. We mogen geen bachelorvakken volgen, want we zijn doctoraal. En nu blijkt ook nog dat we veel te veel mastervakken al gehaald hebben en te weinig bachelorvakken!! En een bachelorvak mag je niet invullen met een mastervak, omdat je geen mastervak mag volgen als je je bachelor niet hebt, terwijl je voorheen al die vakken wél mocht volgen (anders zou ik ze niet hebben hee!!) omdat het doctoraal vakken waren. Snap jij het nog?? AAARGH!! Ik ga morgen Eric Igou toch maar mailen. Hij heeft nog twee interessante projecten openstaan voor de thesis. Ben bang dat als ik te lang wacht, die voor mn neus weggekaapt worden. Tijd voor illegale praktijken weer... Weet alleen niet of prof Igou daarvan gecharmeerd is haha...beetje Marcel Zeelenberg-type gheghe... dus oppassen!! ;)

3 comments:

Maaike said...

jeetje zeg wat een gedoe allemaal! Kom maar naar Rotterdam hihi

Anonymous said...

HAHAHA, o, dit is echt verschrikkelijk!!!
ik denk dat als Igou echt een Zeelenberg type is, hij hier niet zo moeilijk over doet hoor.
heb nog wel een leuk bewijsje daarvoor.. maar dat vertel ik vanavond wel!!!

x
Jon

Sarah said...

hihi ben benieuwd...ik had de "claudia-kwestie" nog in mn achterhoofd, dus dat een regel ook idd een REGEL is ;)