Sunday, March 12, 2006

Mood & information seeking

WOOOO-HOOOO! Mail van Eric Igou: hij heeft nog 1!! project open staan voor de BA thesis (sorry, Rutger...)! Hij schrijft echter: "If Seger told you that it is ok for you to start on this project, then it is ok for me." Ahum, da's nou niet bepaald het geval, maar goed ik ga het gewoon stiekem proberen, heb toch eigenlijk niks te verliezen, toch?!? Alleen maar hopen dat Seger er niet achter komt, je moet hem immers de datum doormailen wanneer je met het project van start gaat... Maar goed, zorg voor later... Heb de eerste meeting nu komende dinsdag 17h00. Owwww zou zo geweldig zijn als ik voor september mn BA nog binnen heb!!!! Anyway, dit is in grote lijnen de bedoeling van het project:
Projecttitel: Wanting to Know More About Your Bad Decision? The Effects Of Mood On Information Seeking
Begeleider: Dr. Eric R. Igou, Kamer P-806, Tel. 2754, E.R.Igou@uvt.nl
Projectbeschrijving: Based on affect-dependent structure theory (Trope, Igou, & Burke, in press) it is argued that mood can take on different roles in information seeking. As long as there is no reason to believe that our decision is wrong, positive mood increases interest in information that is consistent with our decision. When, in contrast, there is reason to believe that our decision was wrong, positive mood may increase interest in decisioninconsistent information. However, this is only expected when individuals have the opportunity to learn from information for future decision. The student will be asked to conduct a study in which the influence of positive mood on selective information seeking is examined. This project will also include a basic analysis of the results and a short written summary.
Vind het echt super dat het een empirisch onderzoek is en niet alleen een duffe literatuur-studie! En dit onderwerp heeft enigzins nog een raakvlak met het onderzoeksvoorstel wat ik al tot in de puntjes had uitgewerkt voor mn afstudeerproject (grrrrrr!) over information overload. Dus met een beetje erg veel mazzel heb ik daar ook nog wat aan, en is het toch niet allemáál verspilde tijd en moeite geweest... We'll see...

3 comments:

Sarah said...

Jaahaaa! :) Nu maar hopen dat mister Breugelmans er niet achter komt ghighi. En een beetje lullig voor Rutger want hij heeft al WEL toestemming - in tegenstelling tot ikke - maar er is dankzij mijn illegale actie geen project meer vrij bij Igou...Ahum, ik moet het hem zo nog gaan vertellen... :S Enneuh...dinsdag wordt dus een LAAAANGE UvT-dag. Vrees dat ik me moet gaan motiveren met een choco-muffin ;)

Anonymous said...

haha, rebelse Sarah!!
ben er dinsdag ook hele dag, dus wie weet zie ik jullie nog.
saar, ik zou gewoon naar Seger toegaan en de hele situatie eerlijk vertellen.
wat heb je te verliezen? als hij er achteraf achter komt dan lijkt me dat veel erger..

x
jon

Sarah said...

yeah, problem is dat ik het geheel al aan hem uitgelegd heb!!, en hij zei dat ik idd wel genoeg credits zal hebben (immers maar 60% van tweede jaar nodig!!)maar (zo schrijft hij): pas zodra je officieel toegelaten bent tot het nieuwe stelsel kun je beginnen aan je bachelorthesis. tsja... :S