Tuesday, June 13, 2006

Writer's block?

Uit de Wikipedia:
Writer's block (uit het Engels) is het tijdelijke onvermogen van een schrijver om tot schrijven te komen. Jaaaaaah! Het (creatieve) proces dat tot schrijven leidt, verloopt voor een deel onwillekeurig. De schrijver is hierdoor voor een deel afhankelijk van factoren die niet onder zijn controle vallen, hetgeen soms kan leiden tot een (tijdelijk) verlies van inspiratie. Jaaaah! Jaaaaaaah! Men spreekt enkel over writer's block wanneer het werkelijk om een flinke tijdsspanne van niet kunnen schrijven gaat. eeeuuhhh...Dit overkwam de schrijver Maarten Biesheuvel gedurende een flink aantal jaren. Wanneer het enkel gaat om een zeer korte tijd ('de angst voor de witte bladzijde') gebruikt men de term niet, ooh...en evenmin wanneer het gaat om een crisis die terug te voeren is op problemen van ernstige psychiatrische aard Neeeeee! (hope not...), zoals bijvoorbeeld Leo Ferrier en Edgar Cairo die lange tijd gekend hebben.

Conseclusie: ik heb angst voor de witte bladzijde!!! Ik krijg de intro maar niet op papier. Het helpt ook niet echt dat ik de syntax niet snap... Ik heb geen flauw idee wat ik aan het doen ben! Okee, weet wel wat het doel is maar de manier waarop ernaartoe gewerkt wordt niet... Hoe kan ik dat dan overtuigend, welberedeneerd en beargumenteerd verwoorden?!? Ik word gek...

Heb een biertje gepakt. Ik ga maar koken...

No comments: