Monday, June 12, 2006

de polletjes en de bijtjes...

Okee, daar ben ik weer! :D De hooikoorts heeft dus eindelijk goed toegeslagen. Al weken aan het kwakkelen met ups en downs maar nu weet ik weer hoe het was ;) Deuren dicht, ramen dicht, druppeltjes, pilletjes, sprays, oogbadjes, en nóg voel je je beroerd... Maar: net effe teletekst gekeken, en morgen is de verwachting niet meer "zeer ongunstig" maar slechts "ongunstig"! WOOOHOOO dat belooft wat ;) Aimée toch met school naar de Ardennen?? IK WENS JE HEEL VEEL SUCCES!! xxx

en nu we trouwens toch bezig zijn met de flora en fauna... Er zit een bijennest in mn vogelhuis (géén grap!) Althans, ik denk dat het bijen zijn... Nadere studie verschafte geen duidelijkheid maar alleen maar méér verwarring. Ik dacht dat je "bijen" en "hommels" had. Wist ik veel dat die dingen allebei zo'n 675.884.125 varianten hebben... of iets in die richting ;) Honingbij, metselbij, wormkruidbij, zijdebij, roodgatje (zandbij), wilde bij, heggenrankbij, grasbij, koekoeksbij, kortsprietwespbij (jaaah écht, het kán!), bloedbij (rode woekerbij), groefbij, grote tuinbladsnijder, lathyrusbij, gouden kegelbij, grote klokjesbij, maskerbij, tweekleurige zandbij, grote wolbij, etc. etc. En dan natuurlijk ook aardhommel, weidehommel, akkerhommel, boomhommel, steenhommel, tuinhommel, ENZOVOORTS... Te verwarrend om nu te achterhalen wat het precies is. Temeer ik nu ook niet het lef heb om met mn neus gedrukt op dat nest te gaan kijken. Was al blij dat ik van een afstandje zag dat het geen wespen waren gheghe... ;) Ohhh ikke en insecten, dat gaat niet samen...

Ohh en verder is de eerste kikker toch weer in de tuin gespot, sorry mam! Ook de eerste dode muis sinds lange tijd lag weer voor de deur. Dus het gaat weer lekker allemaal...

Goed... een beknopte samenvatting van de afgelopen tijd... >>>

No comments: